انگلیس این سامانه‌های پیشرفته ضدهوایی را به اوکراین تحویل داد+عکس

این خبر در حالی منتشر می شود که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ادعا کرده که روسیه در پی ضربه های نیرومند نیروهای اوکراین و تحمل بیش از ۱۶ هزار قربانی از نیروهای نظامی خود، در پی کاهش گستره درگیری هاست.

زلنسکی از غرب درخواست تانک و جنگنده های بیشتر برای مبارزه با نیروهای روسیه را داده و در جای دیگری از ناتو خواسته بود که تنها یک درصد از تسلیحات خود را در اختیار نظامیان کشورش قرار دهد.

 والاس افزود که نخستین یگان از نیروهای نظامی اوکراین که برای کاربرد این سلاح آموزش دیده اند در جبهه های درگیری اوکراین با روسیه مستقر شده اند.

والاس درباره درخواست کی یف برای دریافت تانک و تجهیزات نظامی گفت: از بزرگ ترین چالش ها این است که هر قدر پیچیدگی سامانه های تسلیحاتی بیشتر باشد، نظامیان به آموزش بیشتری برای کاربرد آنها نیازمند خواهند بود و به همین علت تمرکز واقعی تلاش های ما باید بر کمک به نظامیان اوکراین برای نوسازی تسلیحات ساخت روسیه یا شوروی باشد که از قبل در اختیار ارتش این کشور بوده است و قرار دادن تانک های انگلیسی در اختیار انان، سودی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس در شرق اوکراین به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف را به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش های بین المللی به این اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال سامانه های پیشرفته ضدهوایی از انگلیس به اوکراین

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.