سفر خطیب‌زاده به پاکستان

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، سعید خطیب زاده سخنگو و معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهل و هشتمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در راس هیاتی وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه و اعضای هیات کشورمان بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی اسلام‌آباد از سوی سید محمدعلی حسینی سفیر ایران در پاکستان و برخی مسوولان پاکستانی مورد استقبال قرار گرفتند.

سخنگو و معاون وزیر امور خارجه ایران در طول اقامت در اسلام‌آباد روز سه‌شنبه در چهل و هشتمین نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد. این اجلاس روز چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان سخنران اصلی در نشست افتتاحیه روز ۲ فروردین خواهد بود. «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور نیز ریاست چهل و هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را بر عهده خواهد داشت.

شعار اجلاس وزیران خارجه اسلامی "مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه" است. این رویداد همزمان با جشن‌های هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال پاکستان برگزار می‌شود.

قرار است روسای هیات‌ها و نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس اسلام‌آباد به عنوان مهمانان افتخاری برای مشاهده رژه سالانه نیروهای مسلح پاکستان که قرار است روز چهارشنبه ۲۳ مارس (۳ فروردین) موسوم به «یوم پاکستان» برگزار شود، در این مراسم حضور یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.