وزارت دفاع روسیه: بیش از ۹۰ درصد جمهوری لوهانسک آزاد شده است

به گزارش آر تی عربی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای جمهوری لوهانسک به کمک نیروهای روسی توانستند بیش از ۹۰ درصد خاک خود را آرادسازی کنند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای جمهوری لوهانسک به کمک نیروهای مسلح روسیه بیش از ۹۰ درصد سرزمین های خود را آزادسازی کرده اند.

وی گفت که یگان‌های جمهوری لوهانسک اکنون توانستند مجموعه های مختلفی از ملی گرایان افراطی در حومه جنوبی روستای آزاد شده رابیجنویه را سرنگون کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح روسیه با موفقیت به حملات خود در جهت شمالی جمهوری دونتسک ادامه می دهند و ۴ روستا را به کنترل خود درآورده اند و در ۲۴ ساعت گذشته توانستند به مسافت ۱۶ کیلومتر پیشروی کنند.

در ماریوپل نیز یگان های جمهوری دونتسک با حمایت نیروهای مسلح روسیه، ملی‌گرایان افراطی را در مرکز شهر محاصره کردند و آنها را تحت فشار قرار دادند.

شب گذشته نیز سامانه‌ های پدافند هوایی روسیه توانستند شش پهپاد دیگر اوکراینی از جمله پهپاد مدل بایراکتار-TP۲ را سرنگون کنند. همچنین هواپیماها و پهپادهای عملیاتی و تاکتیکی نیز ۸۱ تاسیسات نظامی را در اوکراین بمباران کردند.

از جمله این تاسیسات می توان به ۴ سامانه پرتاب موشک، ۳ مرکز فرماندهی، ۸ انبار مهمات و ۲۸ محل نگهداری تجهیزات نظامی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، به طور کلی و از زمان حمله روسیه به اوکراین تاکنون ۱۸۳ پهپاد، ۱۴۰۶ تانک و خودروی جنگی زرهی، ۱۳۸ موشک انداز مختلف، ۵۳۵ توپخانه و خمپاره انداز و همچنین ۱۱۹۷ خودروی نظامی ویژه سرنگون شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.