از کار افتادن سامانه دفاع هوایی نیروهای مسلح اوکراین

وزیر دفاع اوکراین تاکید کرد، یگان‌های اوکراین، مراکز نظامی و فرودگاه‌ها در شرق کشور در معرض حملات شدید روس‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش  نووستی، ارتش روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامانه‌های دفاع هوایی منهدم شده و پایگاه‌های هوایی اوکراین بعد از حمله مسکو قادر به فعالیت نیستند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: سربازان گارد مرزی اوکراین هیچ مقاومتی از خود در برابر یگان‌های روسیه نشان ندادند.

وزارت مذکور گزارش‌های خبری مبنی ساقط کردن هواپیماهای روسیه بر فراز اوکراین را تکذیب کرد و گفت، این اخبار صحت ندارند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله راکتی، هوایی یا توپخانه‌ای به شهرهای اوکراین انجام نمی‌دهند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی، هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین با تسلیحات با دقت بالا از کار افتادند.

وزارت دفاع روسیه اطمینان داد که هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند.

از آن سو، اولکسی رزینکوف، وزیر دفاع اوکراین در کنفرانسی خبری گفت: نیروی هوایی اوکراین در تلاش برای مقابله با حملات هوایی روسیه است.

او افزود: گزارش‌ها درباره فرود آمدن نیروهای روسیه در اودسا کذب است.

همچنین گارد مرزی اوکراین گفت: این کشور در معرض حمله توپخانه‌ای در طول مرزهای شمالی خود با روسیه و بلاروس قرار گرفت و نیروهای اوکراین به منبع حملات پاسخ دادند.

گارد مرزی اوکراین افزود: حمله به یگان‌های ما همچنین از کریمه انجام شد. در این حملات به گشتی‌ها و نیروهای گارد مرزی از توپخانه و سلاح‌های سنگین استفاده شد.

یک مسؤول در وزارت کشور اوکراین اشاره کرد: شهرک شاستیا که تحت کنترل نیروهای اوکراین است به دست جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در شرق کشور افتاده است.

ارتش اوکراین نیز می‌گوید، نیروهایش پنج فروند هواپیما و بالگرد روسیه را در لوهانسک در شرق این کشور ساقط کرده‌اند.

صدای چندین انفجار در شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف در نزدیکی خط تماس و امتداد سواحل این کشور به گوش رسید.

صبح امروز عملیات نظامی گسترده روسیه در خاک اوکراین سه روز پس از به رسمیت شناختن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین آغاز شد و این به رغم هشدارهای غربی درباره پاسخ قوی به هرگونه اقدام نظامی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.