اعتراف جنجالی فرمانده سنتکام/ موشک‌های ایران به تل آویو می‌رسد

کنت مک کنزی، فرمانده سنتکام در یک سخنرانی در نشست کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا گفت: ایران ۳۰۰ موشک بالستیک از انواع مختلف دارد و برخی از آن ها ممکن است به شهر تل آویو در وسط اسرائیل برسند.

وی که قرار است طی چند روز آتی ماموریتش به پایان برسد گفت: موشک های ایران به اروپا نمی‌رسند اما این کشور طی پنج تا هفت سال گذشته منابع زیادی را در راستای افزایش برد و دقت موشک های خود به کار گرفت. ما این مساله را در حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق در ژانویه ۲۰۲۰ در پی ترور ژنرال قاسم سلیمانی مشاهده کردیم و موشک ها با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کردند.

مک کنزی در ادامه اظهارات خود مدعی شد که ایران به تهدیدات خود علیه منافع آمریکا و امنیت خاورمیانه ادامه می دهد و قدرت بالستیکی این کشور تهدیدی وجودی برای تمام کشورهای منطقه است.

فرمانده سنتکام عدد و توانایی موشک های بالستیک و پهپادهای هجومی ایران را بسیار نگران کننده خواند.

وی همچنین مدعی شد که ایران اخیرا حملات خود به عربستان و امارات از طریق انصارالله یمن را افزایش داده است.

کنت مک کنزی درخصوص توافق هسته ای نیز گفت: سیاست آمریکا این است که ایران به سلاح هسته ای دستیابی نداشته باشد، بازگشت به توافق هسته ای ممکن است یک گام بسیار عالی نباشد اما برای رسیدن به هدف امری مهم است.

فرمانده سنتکام روز سه‌شنبه نیز در اظهاراتی گفت: ما باور نداریم که هدف حمله موشک‌های بالستیک هفته گذشته ما بوده باشیم.

وی ادامه داد: اهداف دیگری مورد حمله قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش، اظهارات کنت مک کنزی درپی حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس؛ شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

علاوه بر این، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در یک سخنرانی در این باره گفت: حمله موشکی سپاه در اربیل حاکمیت عراق را هدف نگرفت بلکه پایگاه جاسوسی موساد در آنجا را هدف قرار داد. آمریکایی ها پایگاهی برای صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق تاسیس کردند تا از آن به عنوان مقری برای انجام عملیات علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. ایران به هیچ وجه بر سر امنیت خود معامله نمی کند و ما پیش از این بارها به مسئولان اقلیم کردستان هشدار داده بودیم اما متاسفانه این پایگاه عملیاتی علیه امنیت ما انجام داد بنابراین جمهوری اسلامی ایران به این اقدام پاسخ داد.

مسجدی خاطرنشان کرد: این اقدام نه حاکمیت عراق را هدف قرار داد و نه اهانت به دولت و ملت این کشور بود، ما از همین ابتدا از شما می خواهیم که برای تحرکات شرورانه رژیم صهیونیستی در منطقه حد ومرز قرار دهید و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنید. حمله موشکی سپاه به اربیل آمریکایی ها را نیز مورد هدف قرار نداد، ایران و آمریکا ۴۰ سال است که با یکدیگر درگیری دارند اما این عملیات هیچ ارتباطی با آمریکایی ها و سفارت و کنسولگری آن ها در عراق ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.