کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۲۰ اسفندماه) با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۲۰ اسفندماه) کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تقویت ناپایداری جوی تا اواخر وقت جمعه همراه با وزش باد و احتمال بارش، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

تداوم این شرایط جوی تا صبح روز شنبه (۲۱ اسفندماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری می‌کند و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

حاکمیت ناپایداری جوی تا ساعات پایانی شنبه همراه با وزش باد مؤثر، سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.