خبر خوش وزیر ارشاد برای خبرنگاران

محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در جریان سفر به ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به حل مشکلات فعالان رسانه اظهار داشت: وزارت ارشاد مجموعه بزرگ و پرجمعیت است و تلاش ما بر این است تا مشکلات خبرنگاران درباره مسئله صندوق اعتباری هنر در ابتدای سال ۱۴۰۱ حل و به‌عنوان عیدی تقدیم خبرنگاران و اصحاب رسانه شود.

وی افزود: درباره مسکن خبرنگاران نیز مشکل را در هر استان براساس شرایط مورد بررسی قرار می‌دهیم و با انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی تلاش داریم بیست و چهار هزار واحد مسکونی به خبرنگاران واگذار شود.

اسماعیلی بیان کرد: بنابراین تلاش داریم تعداد مسکن خبرنگاران از این عدد افزایش یابد و تسهیلات لازم هم برای این بخش در نظر گرفته شود، بنابراین مواردی که در سفر گذشته به استان مرکزی مصوب شد اجرایی می‌شود؛ البته بخشی از مصوبات مهم در جریان سفر دولت و رئیس جمهور به استان اجرایی خواهد شد.

وزیر ارشاد ادامه داد: صندوق اعتباری هنر از بین فعالان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری عضو دارد و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران کشور نیز به عضویت این صندوق درآمده اند که به دلیل شرایط خاصی که حوزه رسانه ای و خبر دارد شرایطی برای احراز هویت خبرنگاران در نظر گرفته شده است که پروسه عضویت آنان را طولانی کرده است.

وی افزود: بنابراین با بررسی میدانی و با حضور معاون مطبوعاتی و مدیرعامل صندوق هنر ظرف یک‌ماه آینده با برگزاری جلسه ای در استان مرکزی مشکلات مربوطه را برطرف خواهیم کرد که امیدواریم این گام موثری برای کمک به فعالان حوزه رسانه باشد.

اسماعیلی ادامه داد: وزارت ارشاد از جمله وزارت‌خانه‌های موفق در حوزه برخط کردن خدمات در کشور است به طوری که اتصال به درگاه پنجره واحد ملی در حال انجام است که از سیزده  مورد اتصالات به درگاه تاکنون ده مورد انجام شده و مابقی در حال اجرابی شدن است و جزو اولین وزارتخانه ها هستیم که این کار در آنها اجرا شده است.

وزیر ارشاد درباره سفر به ساوه گفت: این سفر به منظور شناخت درست نسبت به نقاط قوت و ضعف حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفت زیرا ساوه با وجود توسعه یافتگی در بخش اقتصادی صنعت و کشاورزی مشکلات جدی در حوزه زیرساختی دارد و حوره فرهنگ نتوانسته است پا به پای حوزه اقتصاد توسعه و رشد یابد و مشکلات جدی در این بخش وجود دارد که مصوبات خوبی برای احداث سینما و مجتمع فرهنگی و هنری داشتیم.

وی خاطرنشان کرد:‌یکی از موضوعات مطرح شده نیز مسئله حمایت جدی از موسسات فرهنگی و قرآنی و رسانه‌ها بود که ساز و کار جدی برای حل مشکلات اولیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتخاذ شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.