بلینکن: ما برای بدترین شرایط آماده‌ایم!

وزیر امور خارجه ایالات متحده با اشاره به تشدید حملات روسیه در اوکراین گفت که «آمریکا کاملا به ناتو متعهد است و ما برای بدترین شرایط آماده هستیم».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کایا کلاس وزیر امور خارجه استونی خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم روسیه در اوکراین وارد جنگ نشود؛ اما این اتفاق افتاد و ما برای بدترین شرایط آماده هستیم.

بلینکن افزود: آنچه مهم‌تر است این است که ما در ماه‌های گذشته با استونی و متحدان ناتو برای حمایت از اوکراین اقدام کرده‌ایم و گفتیم که آماده‌ایم هر کاری را که لازم است برای تقویت ناتو و جناح شرقی آن انجام دهیم و این کار را انجام خواهیم داد. ما گفته بودیم که اگر روسیه مرتکب تجاوز به اوکراین شود، عواقب ناگواری را بر روسیه تحمیل خواهد کرد و این کاری است که ما انجام دادیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: حفظ و تقویت همه این تلاش‌ها بسیار مهم است و این چیزی است که ما با متحدان و شرکای ناتو و اتحادیه اروپا روی آن کار می‌کنیم.

وی بر پایبندی مطلق جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ناتو تاکید کرد و گفت: بایدن بارها عنوان کرده است که در صورت حمله به خاک ناتو از آن دفاع خواهد کرد و مهم است که این پیام را در استونی تکرار کنم.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در پی حمله نظامی روسیه در اوکراین، با هدف وارد کردن «خسارات بزرگ» صورت گرفته است، تاکید کرد که اینها «همه تلاش‌هایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین» است.

بلینکن خاطرنشان کرد که «استونی و آمریکا به تقویت دفاعی خود در هر وجب از خاک کشورهای ناتو ادامه می‌دهند».

وی افزود: «اوکراینی‌ها ابزاری برای دفاع از خود دارند و اگر دیپلماسی شکست بخورد، ما آماده‌ایم تا پاسخ دهیم و به اوکراینی‌ها کمک کنیم تا از خود دفاع کنند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.