سازمان ملل: بیش از ۴۰۶ غیرنظامی در جنگ اوکراین کشته شده اند/کشته شدن 27 کودک

سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰۶ نفر از جمله ۲۷ کودک در جنگ اوکراین کشته شده اند.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در عین حال اعلام کرد  آمار واقعی تلفات غیر نظامیان در اوکراین می تواند بیشتر باشد.

کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که ۸۰۱ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

آمار اعلام شده از سوی دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل برای دوره  ۲۴ فوریه تا ۶ مارس است.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد بر اساس آخرین آمار اعلام شده، ۱.۷ میلیون نفر مجبور شده اند از اوکراین فرار کنند.

یونیسف معتقد است بیش از نیمی از این افراد نوجوانان هستند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز یکشنبه به وقت محلی در تازه ترین آمار تلفات غیرنظامیان از زمان جنگ در اوکراین، اعلام کرد که ۳۶۴ نفر کشته و ۷۵۹ نفر دیگر زخمی شده اند.

سازمان ملل می گوید که بیشتر تلفات ثبت شده غیرنظامیان بر اثر انفجارهای ناشی از انواع سلاح های سنگین با حوزه تاثیر گسترده شامل انواع سلاح‌های انفجاری، گلوله باران از توپخانه، سیستم های چندگانه پرتاب راکت و حملات موشکی و هوایی بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.