۲۴۰ میلیون دلار از کمک امنیتی آمریکا به اوکراین تحویل شد

این مقام وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: تقریبا ۲۴۰ میلیون دلار از این بسته امنیتی به اوکراین رسیده است و بقیه نیز باید ظرف چند روز یا چند هفته آینده به اوکراین برسد.

وی تصریح کرد: تجهیزاتی که تحویل داده شده اند شامل قابلیت هایی مانند ضد زرهی می باشند که اوکراین بسیار به آنها نیاز دارد.

این مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دلیلی برای باور نکردن ادعاهای روسیه مبنی بر کنترل نیروگاه هسته ای  "زاپوریژیا" ندارد.

وی افزود: آمریکا معتقد است در این حملات مواد رادیواکتیو به بیرون نشت نکرده اند و حریق در ساختمان های نزدیک به این نیروگاه اطفاء شده است.

 به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

مقام آمریکایی: ۲۴۰ میلیون دلار از کمک امنیتی آمریکا به اوکراین تحویل شده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.