آمریکا به دنبال بزرگنمایی تهدیدات امنیتی در افغانستان

کالین کال معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا گفت: جامعه اطلاعاتی ارزیابی کرده که داعش در افغانستان قابلیت و قصد حمله به ایالات متحده طی ۶ ماه آینده را دارد.

اظهارات کال نشان دهنده این است که آمریکا در تلاش برای نمایش افزایش نا امنی بخاطر نبود حضور نظامی آمریکا در افغانستان است در حالی که پیش از این واشنگتن با حضور در این کشور فضا را نا امن ساخته بودند.

طالبان به عنوان پیروز جنگ در افغانستان ادعای دشمنی با داعش را دارد و در تلاش برای ایجاد نظم پس از خروج آمریکا بوده است.

حملات داعش عمدتا شیعیان در افغانستان را هدف گرفته و فقط گزارش شده که یک نیروی طالبان در شرق شهر جلال آباد توسط این گروه تروریستی سر بریده شده است.

معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا در حضور کمیته نیروهای مسلح سنا افزود: همچنان مشخص نیست که آیا طالبان توانایی مبارزه با داعش را به صورت موثر پس از خروج آمریکا در ماه اوت دارد یا خیر.

این در حالی است که در زمان حضور ۲۰ ساله آمریکایی‌ها فعالیت‌های تروریستی تداوم داشت.

این مقام نظامی آمریکا تعداد اعضای داعش در افغانستان را چندین هزار نفر تخمین زد و یادآور شد:ارزیابی ما این است که طالبان و شاخه خراسان داعش دشمنان مهلک هستند. بنابراین طالبان بسیار انگیزه تعقیب شاخه خراسان داعش را دارد. به نظر من توانایی آنها برای انجام این کار باید مشخص شود.

امیر خان متقی کفیل وزیر خارجه دولت طالبان بیان کرد که تهدید اعضای داعش مورد بررسی قرار می‌گیرد و افغانستان تبدیل به یک پایگاه برای انجام حملات علیه کشورهای دیگر تبدیل نمی‌شود.

بزرگنمایی آمریکا از تهدیدات امنیتی در افغانستان

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.