آمریکا آزمایش موشک قاره‌پیمایش را به تعویق انداخت

پنتاگون همزمان با وقوع جنگ در اوکراین و افزایش تنش‌ها با روسیه، اعلام کرد که آزمایش برنامه‌ریزی شده موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را به تعویق انداخته است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، آزمایش برنامه ریزی شده موشک بالستیک قاره پیما موسوم به "مینوت من ۳" را که در ابتدا قرار بود این هفته انجام شود، لغو کرده تا از «هر گونه سوء تفاهم یا سوء تعبیر در زمان تنش با روسیه» جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: وزیر دفاع آمریکا برای جلوگیری از اقداماتی که باعث سوء تفاهم یا سوء تعبیر می شوند، دستور داده تا پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیما موسوم به "مینوت من ۳" در این هفته، به تعویق افتد.

کربی گفت که آستین این تصمیم خود را با توجه به افزایش تنش ها با روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین و دستور رییس جمهوری روسیه برای آماده باش نیروهای اتمی این کشور، گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد؛ آمریکا آزمایش این موشک بالستیک قاره پیما را لغو کرده تا نشان دهد که "یک قدرت اتمی مسؤولیت پذیر" است.

کربی ادامه داد: این اقدام به معنای عدم آمادگی ما یا لغو سایر فعالیت های برنامه ریزی شده برای تضمین توانایی اتمی معتبر آمریکا نیست. ما به وضع راهبردی خود اطمینان داریم و توانایی ما برای دفاع از خاک آمریکا، متحدان و شرکای ما هیچ تغییری نکرده و در آمادگی کامل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.