قدردانی فیصل مقداد از تلاش‌های ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه

علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی که در راس هیئتی به سوریه سفر کرده است، امروز با  فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار  پیرامون توسعه همکاری های میان دو کشور ، آخرین تحولات سوریه ،تحولات اوکراین ،  استمرار گفتگوهای فرمت آستانه و کمیته قانون اساسی، بحث و تبادل نظر شد .

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی،  تاکید نمود ، ایران در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود و  سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت گفتگوهای ملی سوری _ سوری ، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور،  تلاش خواهد کرد.

 خاجی همچنین  تصریح کرد: برگزاری اجلاس وزرای خارجه و همچنین نشست سران  کشورهای ضامن فرمت آستانه در تهران  در دست پیگیری است.    

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاشهای کشورمان  در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و حمایت از گفتگوهای میان سوری ها در قالب  فرمت آستانه ،  قدردانی نمود .

 وی خاطر نشان کرد  که با توجه به روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه ، همواره رایزنی های آنها در نقاط عطف تحولات منطقه استمرار خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: دشمنان ملت سوریه در تلاش هستند آنچه را از طریق نظامی با ایجاد و حمایت گروه های تروریستی در سوریه ، بدست نیاورده اند از طریق نبرد سیاسی و تحریم ها به دست آورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.