تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی + جدول

پس از شوک اولیه تهاجم روسیه به اوکراین که موجب جهش اونس طلا در بازارهای جهانی شد، ارزش این فلز به زیر مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد. با این حال تحلیلگران همچنان نسبت به نوسانات گسترده این فلز گرانبها در روزهای آتی هشدار می دهند.

تحلیلگران به وضوح در مورد تحریم ها به عنوان یکی از دلایل عقب نشینی طلا اشاره می کنند و می افزایند که بسیاری از آنها واکنش شدیدتری از سوی غرب را پیش‌بینی می‌کردند.

هفته برای دلار:

انتشار ارقام شاخص PMI تولیدی و غیرتولیدی ISM، تغییر اشتغال غیرکشاورزی ADP، و آمارهای اولیه بیکاری اقتصاد آمریکا از دوشنبه تا پنجشنبه توجه فعالان بازار را به خود جلب خواهد کرد. با این حال، اعلام ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه فوریه در جمعه این هفته می‌تواند بر بسیاری از محاسبات تحلیل‌گران بازار تاثیر گذار باشد.

فارغ از تقویم اقتصادی، اخبار تحولات اوکراین و همچنین اعلام سیاست‌های فدرال رزرو در باره   نرخ بهره در روز جمعه  می‌تواند موجب نوسانات متفاوت در شاخص دلار ارزیابی شود.

از دیگر رویدادهای تاثیرگذار در هفته آتی می‌توان به سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  وجروم پاول، رئیس FED که در روزهای میانی هفته برگزار خواهد شد، اشاره کرد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بازارهای جهانی گوش‌به‌زنگ تحولات سیاسی!»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.