کره شمالی آمریکا را مقصر بحران اوکراین می‌داند

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی، درگیری و تنش‌های کنونی اوکراین را به "خودسری و زورگویی" آمریکا نسبت داد و واشنگتن را به دلیل اینکه به دنبال "برتری نظامی" است و به "دغدغه‌های امنیتی روسیه" بی‌توجهی می‌کند، متهم کرد.

«ری جی-سونگ»، محقق انجمن مطالعات سیاست بین‌الملل، پستی را در وبسایت وزارت امور خارجه کره شمالی قرار داد و درخصوص حمله روسیه به اوکراین اظهار نظر کرد.

در این پست آمده است: علت اصلی بحران اوکراین ریشه در "خودسری و زورگویی" دولت آمریکا دارد که صرفا به تحریم‌های یکجانبه پایبند بوده و در عین حال فقط به دنبال هژمونی جهانی و برتری نظامی بدون توجه به تقاضای مشروع روسیه درخصوص تضمین‌های امنیتی است.

این محقق همچنین به اظهار نظر کارشناسان و رسانه‌های جهانی اشاره کرد که عامل اصلی بحران اوکراین، "عدم تعادل قدرت در اروپا" به دلیل "گسترش یکجانبه ناتو" و همچنین "تهدیدات جدی" است که برای امنیت ملی روسیه دارد.

ری جی-سونگ همچنین بر اتهامات پیونگ‌یانگ مبنی بر استفاده واشنگتن از "استانداردهای دوگانه" تاکید کرد.

وی افزود: آمریکا، دخالت‌های خود را در امور داخلی دیگران روشی "عادلانه" برای صلح و ثبات جهان می‌بیند اما اقدامات دفاعی دیگر کشورها را "بی‌عدالتی" و "تحریک آمیز" تلقی می‌کند.

این محقق همچنین نوشت: گذشت روزهایی که آمریکا عادت داشت سلطنت کند.

ناظران در کره شمالی منتظر بودند تا ببینند پیونگ‌یانگ چه واکنشی نسبت به حمله روسیه به اوکراین خواهد داشت و حال برخی ناظران آن را مصداق "دخالت در امور داخلی" می‌دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.