اظهارات خطیب زاده درباره ایرانیان مقیم اوکراین/میشل: اروپا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌کند

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که برای بسیج مردمی شرایط پذیرش در ارتش ساده شده است.

این وزارتخانه از همه اوکرینی ها در هر سنی درخواست کرده که علیه نیروهای روسی مبارزه کنند. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که برای ورود شهروندان به ارتش تنها یک پاسپورت کافی است. 

تشریح اقدامات انجام شده در زمینه مساعدت به هم میهنان مقیم اوکراین از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره اقدامات این وزارتخانه جهت رسیدگی به امور ایرانیان مقیم اوکراین و حل و فصل مشکلات آن ها در شرایط توسعه تنش ها اظهار داشت: با شروع بحران و بالا گرفتن تنش ها در منطقه، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیف از ۲۴ و ۲۵ بهمن تا به امروز اقدامات گسترده و متنوعی را در این خصوص انجام داده اند.

میشل: اروپا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌کند

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه " فورا" خود را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه آماده می‌کند.

رئیس سنای روسیه: ما خود را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کرده‌ایم

والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که این کشور موفق شده بطور کیفی خود را برای تحریم‌های اعلام شده از سوی کشورهای غربی آماده کند و تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از منافع اقتصادی روسیه انجام شده است.

وی به خبرنگاران گفت: دولت روسیه توانسته همه مکانیسم‌های ایمنی ضروری را از قبل بکار ببندد و همه تهدیدات ناشی از تحریم‌ها و اقدامات حفاظتی برای کشور را بررسی کند.

خانم ماتوینکو افزود: تحریم های تلافی جویانه روسیه به نقاط ضعف غرب ضربه خواهد زد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.