سایه سیاه رعب و وحشت بر سر کی یف/آلمان: همه گزینه‌ها برای تقویت تحریم‌ها علیه روسیه روی میز است

خبرنگار خبرگزاری آلمان از حاکم شدن جو ترس و وحشت در کی یف، پایتخت اوکراین درباره پیشروی نیروهای روسی به این منطقه خبر داده است.

این خبرگزاری گزارش داد که گشت های مسلح در مرکز شهر در حال حرکتند. خیابان ها و میدان ها خالی است.

وزیر دفاع اوکراین پیشتر از حملات موشکی وحشتناک روسیه به این شهر تقریبا سه میلیون نفری خبر داده بود.

وزارت دفاع اوکراین در درخواستی احساسی از ساکنان خواسته خودروهای نظامی روسی را در همه جا مسدود کنند، با پرچم های اوکراین به خیابان ها بیایند و از نظامیان روسی فیلم بگیرند. در عین حال از مردم خواسته شده از خشونت دوری کنند تا ارتش اوکراین بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

خبرگزاری آلمان همچنین خبر داد که ساکنان شرق اوکراین هم شب گذشته را در پناهگاه ها سپری کردند.   ‎

در کی‌یف، آژیر حمله هوایی دوباره به صدا درآمد

در شهر کی‌یف آژیر حمله هوایی دوباره به صدا درآمد. علاوه بر این، انفجارها در نزدیکی فرودگاه " کی‌یف" (ژولیانی) که در داخل شهر واقع شده و از صبح پنجشنبه بسته است، شنیده می شود.
آخرین باری که هشدار هوایی در پایتخت اعلام شد صبح روز جمعه بود. بسیاری از مردم کیف شب را در مترو گذراندند. در شهر قانون منع رفت و آمد به اجرا درآمده است.‎

آسوشیتدپرس از صدای تیراندازی در نزدیکی ساختمان‌های دولتی در کی‌یف خبر داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس ظهر امروز، جمعه از شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی خیابانی در پایتخت اوکراین که ساختمان‌های دولتی در آنجا قرار دارند، خبر داد. جزئیات بیشتری در این باره ارائه نشده است.

آلمان: همه گزینه‌ها برای تقویت تحریم‌ها علیه روسیه روی میز است

"کریستین لیندر"، وزیر دارایی آلمان از منزوی شدن بخش مالی روسیه در نتیجه تحریم های اروپا خبر داده و از محاصره کامل بانک های روسیه حتی بدون حذف این کشور از سیستم سوئیفت سخن گفته و تاکید کرد : مبادلات تجاری تقریبا برای روسیه به پایان رسیده است.

وی همچنین گفت: با این حال همه گزینه ها روی میز است و البته باید تاثیرات این تحریم ها هم مد نظر قرار گیرد.

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه فنلاند به دلیل عملیات نظامی در دونباس 

وزارت امور خارجه فنلاند امروز پاول کوزنیتسوف، سفیر روسیه را تا حمله نظامی این کشور به اوکراین که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، را به شدت محکوم کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.