گفت‌وگوی فرستادگان آمریکا با ریاض درباره بحران احتمالی نفت

به گزارش عربی ۲۱، کاخ سفید اعلام کرد، مسئولان آمریکایی با عربستان درباره چگونگی تعامل با فشارهای احتمالی در بازار نفت به دلیل حمله احتمالی روسیه به اوکراین گفتگو کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، عاموس هوشتاین، فرستاده وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی و برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا برای بررسی تعامل با فشارهای احتمالی در بازار نفت به خاطر حمله احتمالی روسیه به اوکراین به عربستان سفر کرده‌اند.

بیانیه کاخ سفید بعد از آن صادر شد که شبکه سی‌ان‌ان از فشارهایی بر ریاض برای افزایش تولید نفت جهت مهار بحران انرژی در صورت حمله روسیه به اوکراین خبر داد.

این شبکه اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه در اظهارات خود نسبت به این مسئله هشدار داد و گفت: در صورت حمله روسیه به اوکراین اوضاع درباره بخش انرژی بدتر خواهد شد.

به گفته این شبکه برت مک گورک و عاموس هوشتاین چهارشنبه برای تقویت روابط و در عین حال فشار بر مسئولان عربستانی برای تولید بیشتر نفت خام و تحقق ثبات بازارها در ریاض بودند.

این شبکه اعلام کرد، عربستانی‌ها در برابر هرگونه تغییراتی در تولید به دلیل تعهداتشان در قبال اوپک مقاومت می‌کنند. این سفر به دنبال تماس بایدن با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان صورت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.