چرا سفر فرستاده آمریکا به
سودان
نیمه کاره ماند؟

به گزارش سایت شبکه روسیه الیوم، سفارت آمریکا در خارطوم در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرستاده ویژه آمریکا به شاخ آفریقا، به خاطر مسائل شخصی، مجبور شد جلساتش را کوتاه کرده و به آمریکا برگردد.

براساس بیانیه‌ صادره از سفارت آمریکا در خارطوم، دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا به شاخ آفریقا به سبب مسائل شخصی، سفر خود به سودان را نیمه کاره رها و به کشور بازگشت.

در این بیانیه‌ آمده است که ساترفیلد اواخر روز پنجشنبه به دلیل "دلایل شخصی"  سودان را ترک کرد.

ساترفیلد نیز در این باره گفت که منتظر بازگشت هر چه سریعتر برای ادامه حمایت از انتقال سیاسی سودان است.

 این درحالی است که چهارشنبه ، سفارت آمریکا ورود ساترفیلد به خارطوم را برای یک سفر دو روزه اعلام کرده بود.

طبق گفته سفارت آمریکا؛ هدف ساترفیلد در این سفر، جلب مشارکت فعالان سیاسی در حمایت از تمایل مردم سودان برای پیشبرد انتقال دموکراتیک در کشورشان تحت یک دولت غیرنظامی است.

سفارت آمریکا در خارطوم پیش از این از مقامات نظامی سودان خواسته بود خشونت‌ها علیه معترضان را متوقف کنند و دولت غیرنظامی را بازگردانند.

براساس بیانیه‌های سابق سفارت آمریکا، شرط ازسرگیری کمک‌های اقتصادی تعلیق شده آمریکا به سودان توقف خشونت‌ها و روی کار آمدن دولت دموکراتیک است.

همچنین در بیانیه سفارت که چند روز پیش از سفر "مولی فی"، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و ساترفیلد به سودان منتشر شد، آمده است که ایالات متحده اقداماتی را برای پاسخگویی به کسانی که مسئول اخلال در روند سیاسی در سودان هستند، در نظر خواهد گرفت.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان، اوایل روز پنج شنبه با "لوسی تاملین"، کاردار سفارت ایالات متحده در خارطوم دیدار کرد و بر تعهد کشورش به توسعه توافقات و تفاهمات قبلی با واشنگتن تاکید کرد.  

البرهان  در این دیدار گفت که بخش نظامی در قدرت نخواهد ماند و آماده است آن را در صورت اجماع ملی به دولت منتخب تحویل دهد.

وی افزود تعهد به انجام گفت‌وگوی جامع بین نیروهای ملی سودان، که منجر به اجماع می‌شود این کشور را از بحران کنونی خارج می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.