درخواست عجیب رئیس جمهور اوکراین از بایدن

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت کرده است تا به زودی به اوکراین سفر کند.

به گزارش رویترز، تنش‌ها هفته‌هاست بر سر افزایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین بالا گرفته و واشنگتن گفته که تهاجم ممکن است در هر زمانی رخ دهد. این درحالی است که مسکو برنامه‌ریزی برای این کار را رد می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد، زلنسکی خطاب به بایدن گفته است: «من متقاعد شده‌ام که ورود شما به کی‌یف در روزهای آینده برای تثبیت اوضاع بسیار مهم است و سیگنال قدرتمندی خواهد بود که به کاهش تنش کمک می‌کند.»

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد این دعوت خودداری کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام اوکراینی که نامش فاش نشده است اعلام کرد که هیچ پاسخ مثبتی از سوی بایدن به این ایده وجود نداشته است.

زلنسکی گفت که اوکراین تهدیداتی را که با آن مواجه است درک می‌کند و آماده رویارویی با هر سناریویی است و در عین حال از حمایت ایالات متحده تشکر می‌کند.

او همچنین از برخی ارزیابی‌های وحشتناک از وقوع یک جنگ در آینده ابراز ناامیدی کرده است. چنین هشدارهایی ضربه‌های خود را بر اقتصاد وارد کرده و فشار بر پول ملی را افزایش داده است.

همچنین در اکوایران ببینید : گزارش دوگانه درباره مذاکرات

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.