احتمال خیزش گرد و خاک در شرق کشور

 از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور سبب بارش برف و باران و وزش باد در غرب سواحل خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال آذربایجان شرقی می‌شود.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز کشور، زاگرس جنوبی و مرکزی، شمال فارس، کرمان و بوشهر و جنوب یزد فعال است و موجب بارش برف و باران شده است.

او ادامه داد: روز آینده این سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور شامل استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فعال است و به تدریج روز دوشنبه از جنوب‌شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور سبب بارش برف و باران و وزش باد در غرب سواحل خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال آذربایجان شرقی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف گاهی با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۳ درجه و ۲ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده در ۱۹ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.