کاهش ۴ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای کشور

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، رشد ابر و بارش ‌پراکنده برای برخی مناطق ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط امروز (۴ مرداد)  برای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در بعدازظهر و اوایل شب و فردا (۵ مرداد) برای برخی نقاط استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

وی ضمن بیان اینکه چهارشنبه (۶ مرداد) سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: روزهای چهارشنبه، ‌پنج‌شنبه و جمعه (۶، ۷ و ۸ مرداد) برای شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش طی این مدت در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از چهارشنبه (۶ مرداد) تا آخر هفته جاری با نفوذ جریانات خنک شمالی، مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش دما خواهند داشت و در سایر مناطق کشور ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

ضیاییان همچنین اظهار کرد: از امروز (۴ مرداد) تا اواخر هفته در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید ‌پدیده غالب است و در برخی مناطق به‌ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان باعث خیزش گرد و خاک یا توفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

وی در ادامه گفت: امروز (۴ مرداد) و از اواخر وقت فردا (۵ مرداد) تا آخر هفته جاری دریای خزر و طی ‌پنج روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه (۶ مرداد) صاف،  گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.