آخرین تحولات بازار رمزارزها /آلت کوین ها صعودی شدند

بیت کوین با رشد حدود یک درصدی نسبت به روز گذشته، در حدود قیمت ۴۲۵۰۰ دلار معامله می شود. ارزش معاملات این ارز طی شبانه روز گذشته بسیار کاهش داشته و به ۱۶ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که معمولا ارزش معاملات بیت کوین بیش از ۲۰-۲۵ میلیارد دلار در روز است. ارزش بازار بیت کوین هم به ۸۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

همچنان دغدغه اصلی فعالان بازار رمز ارزها، به رسمیت شناختن یا نشناختن بیت کوین و سایر ارزها توسط دولت هاست. اخیرا بانک مرکزی قزاقستان از تمام کشورهای اروپایی درخواست کرده معاملات و استخراج رمز ارزها را غیر قانونی اعلام کنند چراکه رمز ارزها قابلیت این را دارند که توسط آن ها پولشویی انجام شود و این ارزها می توانند برای نظام اقتصادی کشورها دردسرآفرین شوند. از طرفی برخی از کشورها نسبت به رمز ارزها دید مثبتی دارند و اخیرا هم کنیا اعلام کرده مزایا و معایت ارز دیجیتال ملی را بررسی خواهد کرد.

اتریوم یک درصد رشد کرد

اتریوم هم نسبت به روز گذشته رشد قیمت داشته اما رشد آن حدود یک درصد است که چندان چشمگیر نیست. این ارز هم اکنون حدود ۲۹۳۰ دلار معامله می شود و بازدهی هفتگی آن همچنان منفی دو درصد است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته کمی بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۳۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

آلت کوین ها صعودی شدند

با مثبت شدن بیت کوین، آلت کوین ها هم مثبت شده اند و اکثر آن ها رشد قیمت داشته اند. این موضوع نشان می دهد همچنان وابستگی آلت کوین ها به بیت کوین زیاد است و هر زمان که بیت کوین مثبت باشد، تمام بازار مثبت می شود و بالعکس.

امروز ریپل با رشد ۹ درصدی، مثبت ترین ارز در میان ۵۰ ارز برتر بازار است. دوج کوین هم با رشد ۸ درصدی یکی از بهترین رشدها را داشته. شیبا اینو هم با رشد ۵ درصدی، خریداران خود را راضی نگه داشته و اتریوم کلاسیک رشد ۵ درصدی را نمایش می دهد. به جز این سه ارز، مابقی ارزهای موجود در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار، رشد کمتر از ۵ درصد داشته اند و البته تعدادی از آن ها هم منفی هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «تداوم حضور بیت کوین در کانال 42000 دلاری»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.