تحقیق و بررسی قانون گذاران آمریکایی
درباره
اسناد ریاست جمهوری ترامپ

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس کمیته نظارت و تحقیق کنگره آمریکا اعلام کرد پس از اینکه ۱۵ جعبه حاوی اسناد و مدارک از محل اقامت دونالد ترامپ در فلوریدا به‌ یک آژانس فدرال منتقل شد، این کمیته و قانون گذاران آمریکا در حال تحقیق و تفحص درخصوص "مدیریت ترامپ و تحویل این اسناد" به آرشیو کاخ سفید هستند.

«کارولین مالونی»، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: ۱۵ جعبه اسناد و مدارک از اقامتگاه دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا در فلوریدا به یک آژانس تحقیقاتی فدرال تحویل داده شده است.

وی افزود: مقامات در حال بررسی شواهد هستند تا مشخص شود آیا این مدارک شامل اطلاعات طبقه بندی شده و مهمی در مورد فعالیت‌ها و مکالمات دونالد ترامپ در روزهای منتهی به ۶ ژانویه هست یا خیر.

مالونی خاطرنشان کرد: ما "بسیار نگران" این مطالب هستیم که چرا اسناد و مدارک کاخ سفید بلافاصله پس از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به ما تحویل داده نشده است و به نظر می‌رسد به روشی نامشخص از آرشیو کاخ سفید حذف شده باشند.

مالونی همچنین نسبت به برخی گزارش‌های رسانه‌های داخلی در مورد این اسناد اظهار نگرانی کرد و گفت: برخی رسانه‌ها در گزارش‌های متعددی گفتند که برخی کارمندان سابق کاخ سفید در اعترافات خود بیان کردند مدارکی در دست دارند که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در روزهای آخر ریاست جمهوری خود تلاش می‌کرد مدارک و اسناد و نیز برخی مکالمات را از بین ببرد.

در کتابی که توسط مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک تایمز نوشته شده در این مورد آمده است: کارکنان کاخ سفید اسنادی را در توالت پیدا کردند که مربوط به روزهای آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است.

در این کتاب همچنین تاکید شده است: کارکنان کاخ سفید بارها شاهد بودند که ریختن کاغذهایی که مشخص بود اسنادی از دوران ریاست جمهوری ترامپ است چاه توالت را مسدود کرده است!

دونالد ترامپ این اظهارات را "اساسا اشتباه و منحرف کننده" خوانده و خاطرنشان کرده است: من موظف نبودم که تمامی مدارک و اسناد را تحویل بدهم.

رییس جمهوری سابق آمریکا بارها گفته اسناد و مدارک لازم را به آرشیو کاخ سفید منتقل کرده است؛ ادعایی که مقامات آن را نپذیرفته‌اند و می‌گویند برخی مدارک در آرشیو کاخ سفید موجود نیست. اگر مشخص شود دونالد ترامپ در حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۰ و حمله به ساختمان کنگره نقش مستقیمی داشته ممکن است وی تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.