استیضاح وزرای رئیسی جدی نیست/ عملکرد تیم اقتصادی دولت مثبت بوده است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح موضوع گفت: مساله استیضاح وزرای اقتصادی که از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح می شود چندان جدی نیست.

غلامرضا مصباحی مقدم  افزود: مطمئن باشید این طرح‌ها  به صورت فردی از سوی نمایندگان مطرح شده و این مساله یک حرکت سازمان یافته از سوی نمایندگان مجلس نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به این مساله نمی‌توان موضوع استیضاح وزرای دولت سیزدهم را خیلی جدی دانست ؛ اما به هر حال حداقل باید ۶ ماه از عمر دولت بگذرد تا بتوان نسبت به عملکرد وزرا و کابینه ارزیابی اجمالی کرد در حالی که آغاز رسمی کار دولت سیزدهم از شهریور ماه بوده و اکنون تقریبا در نیمه بهمن‌ماه هستیم و هنوز مدت زمان ۶ ماه از عمر رسمی این دولت سپری نشده است بنابراین تا این زمان نگذرد هرگونه قضاوت و ارزیابی نادرست بوده و به اصطلاح نوعی دست‌پاچگی محسوب می‌شود.  

مصباحی مقدم در پاسخ به این سئوال که عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بنده اعتقاد دارم وزرایی که مشغول کار هستند تاکنون بسیار خوب عمل کرده‌اند و از این نظر اگر به فرض طرحی هم در مجلس مطرح شود؛ رأی نخواهد آورد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مجلس فعلی به صورت تمام قد از دولت سیزدهم حمایت کرد آیا طرح مواردی مانند استیضاح چند وزیر را می‌توان نشانه‌هایی از بروز شکاف میان دولت و مجلس انقلابی دانست یا خیر؛ اظهار کرد: خیر؛ زیرا زمانی می‌توان از شکاف صحبت کرد که موضوع در مجلس کاملا جدی شده و تقاضای استیضاح اعلام وصول شده باشد و در آن صورت هم نمی‌توان از شکاف نام برد زیرا مگر شکاف میان دولت و مجلس با استیضاح یک یا دو نفر معنا پیدا می‌کند؟ خیر ممکن است نمایندگان از یکی، دو وزیر هم ناراضی باشند اما با چنین نارضایتی‌هایی شکاف میان دولت و مجلس شکل نمی‌گیرد و رقم نمی‌خورد.
وی افزود: موارد استیضاح اصلا نه به دار است نه به بار و در عین حال اگر استیضاح صورت گیرد موجب تضعیف دولت نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این موضوع که عده‌ای از کارشناسان و طرفداران دولت سیزدهم بر این باورند که تیم اقتصادی دولت فعلی با یکدیگر در هماهنگی کامل و صد درصدی قرار ندارند و دولت نیازمند ترمیم در تیم اقتصادی خود است ، گفت: بنده چنین اعتقادی ندارم و تیم اقتصادی دولت سیزدهم در هماهنگی با یکدیگر است و تا اینجا عملکرد تیم اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی می‌کنم.
به گفته وی مجلس نیز فعلا شاهد حرکات فردی و انتقادات فردی نمایندگان است و طرحی در قالب استیضاح وزرا به صحن علنی نرسیده است و
برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از این جمع آوری طرح استیضاح سه وزیر اقتصادی ، احسان خانوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجت‌الله عبالملکی ، وزیر تعاون ، کار ور فاه اجتماعی و فاطمی امین وزیر صمت خبر داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.