۴۵ نماینده مجلس به کرونا مبتلا شدند/ کاهش ساعات جلسات مجلس

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا ساعات جلسه علنی در دو روز آینده کاهش پیدا کرد و جلسات کمیسیون‌های تخصصی نیز تشکیل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر منتظر جواب تست‌های روز گذشته نمایندگان هستیم که امروز اعلام می‌شود. طبق پروتکل‌ها ما باید جلسات مجلس شورای اسلامی را تعطیل می‌کردیم اما به دلیل لزوم تصمیم‌گیری در موضوعات مختلف محدودیت‌هایی ایجاد کردیم بدین شکل که جلسات سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مجلس از 8 صبح تا ۱۰ یا ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود.

یوسفی توضیح داد: هنوز شرایط برای سه بخش کردن جلسات مجلس شورای اسلامی فراهم نیست، به همین دلیل در دو روز آینده ساعات جلسات کاهش پیدا کرد و هفته آینده جلسات مجلس در سه نقطه تشکیل می‌شود.

وی در پایان گفت: جلسات کمیسیون‌های تخصصی تعطیل می‌شود مگر این‌که موضوع مهمی در دستور کار باشد، حضور میهمانان نیز محدود خواهد شد.

سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز گفت  که با توجه به افزایش شیوع کرونا، آغاز موج‌ جدید و ابتلای تعدادی از نمایندگان به این بیماری، به جهت رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، صحن علنی مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۲و ۱۳ بهمن ماه) تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود و تعداد همراهان وزرایی که به مجلس دعوت شده اند نیز محدود شده است.

وی گفت: جلسات کمیسون ها لغو و صرفا جلسات کمیسیون تلفیق به علت کمی تعداد نمایندگان برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.