جزئیات گفت‌وگوی محمود عباس با آنتونی بلینکن

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر خارجه آمریکا عصر امروز، دوشنبه تماس تلفنی برقرار کردند.

محمود عباس‌،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا آخرین رویدادهای اراضی فلسطینی و روابط دو طرف فلسطین و آمریکا را بررسی کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی "وفا"، عباس بار دیگر به بلینکن تاکید کرد، وضعیت کنونی غیرقابل ادامه است و باید اشغالگری اسرائیل در خاک کشور فلسطین خاتمه یابد، شهرک‌سازی‌ها و تجاوزات و تروریسم شهرک‌نشینان متوقف شود.

عباس ادامه داد: باید به وضعیت تاریخی در حرم شریف احترام گذاشته شده و اخراج ساکنان فلسطینی از محله‌های قدس اشغالی و ظلم به اسیران و بازداشت اجساد و قطع درآمدهای مالیاتی و نامساعد کردن اقتصاد فلسطین متوقف شوند.

طبق گزارش این خبرگزاری، عباس بر لزوم توقف اقدامات یکجانبه اسرائیل که راه حل دو کشوری را از بین می‌برد، تاکید کرد و گفت باید به مرحله اجرای توافقات امضا شده بین دو طرف و برگزاری نشست‌های کمیته چهارجانبه صلح در سطح وزیران منتقل شد تا روند سیاسی واقعی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی آغاز شود. شورای مرکزی آینده به ارزیابی اوضاع خواهد پرداخت و تصمیمات لازم برای حمایت از حقوق و منافع ملت‌ فلسطین لحاظ خواهد شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اهمیت ادامه تلاش برای تقویت روابط دو جانبه با آمریکا و برداشتن موانع در مسیر این روابط تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.