ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین سقوط بهمن در مناطق کوهستانی البرز مرکزی، افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با گردوخاک انتقالی از مناطق جنوبی عراق خبر داد.

بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش در خوزستان شروع شده و بتدریج چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان و ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: این سامانه سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد لرستان اصفهان، فارس، ایلام، کرمانشاه کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، شمال بوشهر، یزد، خراسان شمالی ،خراسان رضوی خراسان جنوبی، شمال کرمان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز ، در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان موجب بارش می‌شود و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره بیشترین میزان بارش‌ها اظهار کرد: در روز سه‌شنبه(۱۲ بهمن‌ماه) بیشترین مقدار بارش در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، نوار غربی اصفهان و شمال و غرب فارس است. این سامانه چهارشنبه(۱۳ بهمن‌ماه) در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی موجب بارش پراکنده شده و اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه(۱۴ بهمن‌ماه) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود و اواخر وقت پنجشنبه (۱۴بهمن‌ماه) سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده و جمعه گستره فعالیت آن شمال غرب و بخش‌هایی از غرب را فرا می‌گیرد.

به گفته ضیاییان سه‌شنبه(۱۲ بهمن‌ماه) با توجه به بارش برف همراه با افزایش سرعت وزش باد احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین سقوط بهمن در مناطق کوهستانی البرز مرکزی وجود دارد، در این روز دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و از سه شنبه تا ظهر چهارشنبه(۱۲ تا ۱۳ بهمن‌ماه) با توجه به افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با گردوخاک انتقالی از مناطق جنوبی عراق رخداد گردوخاک در برخی مناطق غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به مواج بودن خلیج فارس افزود: همچنین از سه شنبه تا پنجشنبه(۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه) در شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق، به ویژه در شرق کرمان موجب خیزش گردوخاک می‌شود. خلیج فارس از اواخر سه شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) و طی روز چهارشنبه(۱۳ بهمن‌ماه) مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن ماه) ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و مه رقیق با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۳ بهمن ماه) قسمتی ابری وبه‌تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز(۱۱بهمن‌ماه) تبریز و همدان با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد و فردا (۱۲ بهمن‌ماه) زنجان و تبریز با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۰ و۱۱ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.