شروط
مجلس برای فروش خدمت سربازی در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح فروش سربازی مشمولان داخل کشور تنها پیشنهاد کمیسیون تلفیق است، گفت: حتما باید نظر نیروهای مسلح در این خصوص گرفته شود، صحن علنی مجلس آن را تصویب و سپس شورای نگهبان تایید کند تا وارد قانون شود.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه این کمیسیون برای خرید سربازی گفت: باید براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی اختیارات فرماندهی معظم کل قوا رعایت شود. با نیروهای مسلح در این زمینه هیچ مشورتی صورت نگرفته است و تنها همکاران ما در کمیسیون تلفیق پیشنهادی را مطرح کردند.

وی افزود: در گذشته که رای‌گیری صورت گرفت این موضوع رای نیاورد. در رای‌گیری مجددی که برای مشمولین داخل صورت گرفت، مصوب شد که شرط تاهل با اولویت افراد بالای ۳۵ سال برای خرید سربازی در نظر گرفته شود. همچنین برای مدارک کاردانی و کمتر ۲۵۰ میلیون تومان، کارشناسی و کارشناسی ارشد ۴۰۰ میلیون تومان و دکتری عمومی، تخصصی تمامی رشته‌ها ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

خرید خدمت سربازی مشمولان داخل کشور در کمیسیون تلفیق رای نیاورد

 

این عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: حتما باید نظر نیروهای مسلح در این خصوص گرفته شود، صحن علنی مجلس آن را تصویب و سپس شورای نگهبان تایید کند تا وارد قانون شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.