انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام می‌کند

به نقل از خبرگزاری تاس، این منبع گفت: انتظار می‌رود وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه تشدید تحریم‌هایش علیه روسیه را در پارلمان اعلام کند و با این کار لندن می‌تواند منافع مالی و استراتژیک روسیه را هدف گیرد.

این منبع مشخص نکرد که آیا این موضوع مربوط به اعمال تحریم‌های جدید است یا صرفا اتخاذ بسته‌ای از تحریم‌هاست که ممکن است در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین علیه مسکو اعمال شود.

این منبع تصریح کرد: نخست وزیر انگلیس هفته گذشته پیش از مطلع کردن کابینه از اوضاع و گام‌های بعدی دولت، با وزیر امور خارجه درباره اقدامات دیپلماتیک و گزینه‌های تحریم مذاکره کرد.

این منبع افزود: انگلیس همچنین روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک که با هدف اعمال فشار بیشتر بر روسیه برای مطرح کردن نگرانی‌هایش از طریق کانال‌های دیپلماتیکی و نه نظامی برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. انگلیس از این نشست برای افشای روایت ناقص روسیه و ارائه حقایق استفاده خواهد کرد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرده بود که دولت لندن آماده است تا طی روزهای آتی لایحه‌ جدیدی را در مورد تشدید تحریم‌ها علیه روسیه ارائه کند. وی به اهمیت اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و گفت، این تحریم‌ها افراد و نهادهای مالی در روسیه را مستقیما هدف خواهند گرفت و باید با متحدان انگلیس در اروپا، آمریکا و دیگر کشورها هماهنگ شوند.

اخیرا ادعاهایی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین از طرف کی‌یف و کشورهای غربی مطرح شده است. این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین چنین گزارشاتی را به عنوان "تشدید توخالی و بی‌اساس تنش‌ها" محکوم کرده و تاکید دارد که روسیه تهدیدی برای هیچ‌کسی محسوب نمی‌شود.

وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدید علیه روسیه را اعلام می‌کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.