به گزارش گاردین، معترضین شش هفته است که حقوق نگرفته و برخی که سطح حقوقشان پایین است به بانک‌های غذا مراجعه کرده‌اند. این برای سومین بار در ماه‌های اخیر است که کارکنان بخش خدمات وزارت امور خارجه انگلیس دست به اعتصاب زده و برخی به دلیل مشکلات مالی این وزارت خانه را ترک کردند.

وزارت امور خارجه انگلیس پس از وزارت تجارت، انرژی و صنعت، دومین وزارتخانه در این کشور است که برای کارکنان کم‌درآمدش، بانک غذا تعبیه کرده است.

کارکنان بخش خدمات وزارت امور خارجه انگلیس در استخدام شرکت اینترسرو هستند که حقوق خود را هر سه‌شنبه دریافت می‌کنند. معترضین می‌گویند که این ماه به آن‌ها گفته‌شده بایستی دو هفته بیشتر کارکرده تا دستمزدشان را دریافت کنند. این در حالی است که اغلب این افراد حقوق کمی دریافت کرده و با مشکل پرداخت اجاره منزل و قبوض ماهانه مواجه هستند.

بر اساس گزارش گاردین، برخی از کارکنان کم‌درآمد وزارت خارجه انگلیس برای امرارمعاش دست یاری به سمت خانواده‌های خود دراز کرده  و یکی از این افراد گفته به‌اجبار از پدر بازنشسته‌اش پول قرض کرده است.

تعدادی از معترضین امروز مقابل ساختمان وزارت امور خارجه انگلیس تجمع کرده و شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن به "جرمی هانت" وزیر امور خارجه و یکی از بخت‌های جانشینی ترزا می‌نوشته بود: قدری رهبری از خودت نشان بده.

آن‌ها همچنین شعارهایی علیه سیاست‌های ریاضتی دولت سر می‌دادند.

فقر، بی‌خانمانی و وابستگی به بانک غذا یکی از مشکلات اساسی اجتماعی در انگلیس به شمار می‌رود. چندی پیش نشریه خبری ایندیپندنت در گزارشی تکان‌دهنده فاش کرد که در حدود ۴ میلیون انگلیسی براثر سیاست‌های ریاضتی دولت به بانک غذا در این کشور روی آورده‌اند.

ایندیپندنت با استناد به تحقیقات خود افزود: در واقع از هر ۱۴ انگلیسی یک نفر به بانک غذا (food bank)  وابسته است و همین تعداد نیز ناچارند در سطل‌های زباله دنبال باقی‌مانده مواد غذایی بگردند و یا برای تأمین غذا، گدایی کنند.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که حدود یک‌میلیون انگلیسی به دلیل مشکلات مالی، میزان غذای فرزندان خود را کاهش داده‌اند.

کارشناسان امور سیاسی هشدار داده‌اند که این وضعیت نتیجه مستقیم سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار است.

پیش‌ از این «بنیاد ژوزف راونتری» با ارائه آماری گفته بود که تنها در یک سال گذشته ۱.۵ میلیون انگلیسی فقیر شده‌اند که این میزان با کل جمعیت دو شهر بزرگ بیرمنگام و لیورپول برابری می‌کند.

نتیجه تحقیقات این نهاد انگلیسی می دهد که از میان هزاران فقیر در انگلیس، کمبود غذا یکی از شایع‌ترین مشکلات این افراد بوده؛ ۴۷ درصد به وسایل بهداشتی اولیه دسترسی ندارند؛ ۴۶ درصد لباس مناسب ندارند و ۴۲ درصد ناچار هستند در محل‌های سرد زندگی کنند زیرا قادر به تامین تجهیزات گرمایشی نیستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.