تاکید یک امام جمعه بر توجه دولت به گرانی‌های سرسام‌آور

امام‌جمعه قم گفت: توزیع بسته معیشتی و کنترل تورم و نظام بر بازار با قاطعیت اجرا شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند حکیم، قادر و دانا است و راه‌های پیروزی را به مسلمانان نشان می‌دهد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما پیامبر(ص) را یاری کردیم که اشاره به زمانی دارد که مشرکان مکه تصمیم به قتل حضرت رسول داشتند و خدا پیامبر را از این موضوع آگاه کرد، با این اقدام مسلمانان متوجه شدند که دست خدا پشت سر پیامبر(ص) است.

امام‌جمعه قم بیان کرد: اگر دشمنان بخواهند ملتی را وادار به ضعف نفس و بی‌اعتماد به اهداف خود کند یکی از راه‌هایش این است که افتخار را از آن ملت بگیرد و به آن‌ها بگوید دانشمند و نخبه آن‌ها موفق نیست و اقدامی می‌کند که توانایی‌های آن ملت را گرفته و تحقیر کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: تقوا دارای مراتب چندگانه است که در مرحله نخست انسان باید از طریق خویشتن‌داری از گناه دوری کند، مرتبه دیگر قوا خویشتن‌داری از اقداماتی است که اگرچه گناهی ندارد ولی خداوند از آن‌ها ناخشنود می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن دهه فجر تصریح کرد: درباره امام راحل باید به این جمله تاریخی شهید مطهری اشاره کرد امام خمینی به هدف و ملتش ایمان راسخ داشت و هرچه گفته بود به آن عمل کرد و این موضوع سبب موفقیت امام شد.

  دهه فجر فرصت مناسبی برای آگاهی ملت ایران از دستاوردهای نظام اسلامی است  

امام‌جمعه قم گفت: ملت ایران در دهه فجر باید با حکومت فاسد پهلوی  و همچنین دستاوردهای نظام اسلامی آشنا شود، مسئولین نیز در راستای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به اهمیت ماه رجب بیان کرد: ماه رجب ماه دعا و عبادت است، امام رضا(ع) فرمودند که رسول خدا می‌فرماید رجب ماه خدا و ماه بارش رحمت الهی است و خداوند در این ماه رحمت خود را بر بندگانش فرومی‌ریزد.

آیت‌الله سعیدی افزود: میلاد امام محمدباقر(ع) در ماه رجب است،  دوران امامتشان ۱۸ سال طول کشید و در این مدت سختی زیادی برای ترویج معارف دینی کشیدند، ایام اعتکاف در این ماه بابرکت قرار دارد که باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد و از روزه ماه رجب و ادعیه آن بهره‌مند شویم.

  توزیع بسته های معیشتی، کنترل تورم و نظام بر بازار با قاطعیت اجرا شود  

وی با تأکید بر اینکه دولت و مسئولین از مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی‌های سرسام‌آور غفلت نکنند، گفت: در صحبت‌ها از مشکلات سخن به میان می‌آید ولی باید در عمل گام‌های اساسی برداشته شود، ذخیره کالای اساسی در کشور وجود دارد ولی باید باقیمت مناسب در اختیار مردم گذاشته شود.

 

 امام جمعه قم: ارتباطات نامشروع دختر و پسر قربانیان زیادی می گیرد/ مراقب حیله‌های دشمن باشید

 هیئت‌های مذهبی بستری جذاب برای جوانان عاشق اهل‌بیت(ع) و برای مقابله با جنگ نرم است  

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ذاکران عنوان کرد: در این دیدار با تجلیل از شخصیت بزرگ حضرت زهرا(س) درباره جایگاه هیئت‌های مذهبی سخن گفتند، این موضوع باید موردتوجه قرار بگیرد که ذات هیئت مذهبی برای تقویت بین امت و امامت و همچنین هیئت‌های مذهبی بستری جذاب برای جوانان عاشق اهل‌بیت(ع) و برای مقابله با جنگ نرم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هیئت برای اینکه کانون جهاد تبیین باشد دارای الزاماتی است که دشمن‌شناسی و شناسایی مکر دشمنان موردتوجه قرار بگیرد،  تبلیغ هیئت در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات کمک می‌کند تا هیئت‌ها ضمن آسیب‌شناسی نکات ضعف خود را شناسایی کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.