پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از وضعیت قیمت‌ها

سکه رکورد یک سال و نیم گذشته را شکست و کاهشی شد و حباب سکه به ۸۰ هزار تومان رسید.

بررسی بازار سکه و طلا در هفته نخست بهمن ماه حاکی است قیمت سکه و طلا تا پایان روز چهارشنبه (ششم بهمن‌ماه) صعودی بود و در آخرین روز هفته کاهشی شد. 

سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را کاهشی آغاز کرد و با ۷۰ هزار تومان افت قیمت با رقم ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. در دومین روز هفته بهای سکه سیر صعودی در پیش گرفت و ۱۷۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و به ۱۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید در روز دوشنبه تقریبا ثبات بود و فقط ۱۰ هزار تومان افزایش یافت، اما روز سه‌شنبه تغییر مسیر داد و با ۱۳۰ هزار تومان کاهش بها با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. 

قیمت سکه در روزهای پایانی هفته متغیر بود به این صورت که چهارشنبه سیر صعودی داشت و با نرخ ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و پنجشنبه با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. 

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته در نوسان بود و در دوره‌ای کاهش بود و گاهی نیز افزایش داشت. به این صورت که روز شنبه و یکشنبه به ترتیب برابر یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان و یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه هر گرم طلای خام رشد قیمت ۲۱ هزار تومانی داشت و فردای آن روز ۱۵ هزار تومان افت قیمت داشت. در روز چهارشنبه قیمت آن برابر یک میلیون و ۲۴۹ هزار تومان بود و در آخرین روز هفته یک میلیون و ۲۳۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته همچون ماه گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در ابتدای هفته برابر پنج میلیون و ۲۵۲ هزار تومان و یکشنبه پنج میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بود.

روز دوشنبه بهای هر مثقال طلا ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرد، اما دوباره در روز سه‌شنبه به نرخ پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

بهای هر مثقال طلا در روزهای پایانی هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) به ترتیب برابر پنج میلیون و ۴۱۴ هزار تومان و پنج میلیون و ۳۳۸ هزار تومان رسید.

برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و ۸۱۶ تا یک‌هزار و ۸۴۶ دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت سکه و طلا تا روز چهارشنبه به دلیل رشد قیمت انس جهانی طلا که به ۲۲ دلار رسید افزایشی بود. 

محمد کشتی‌آرای افزود: روز پنجشنبه با توجه به تحولات سیاسی در اوکراین نرخ انس جهانی طلا به یکباره کاهشی شد علاوه براین نرخ ارز نیز افت داشت و در نتیجه شاهد کاهش قیمت سکه و طلا و در آخرین روز هفته بودیم. 

وی اظهارداشت: در یکی دو سال اخیر به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا حباب سکه افزایشی بود، اما روز گذشته حباب سکه کاهش یافت و رکورد جدیدی را در یک و سال و نیم گذشته ثبت کرد. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان‌داشت: حباب سکه روز گذشته ۸۰ هزار تومان شد و ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی حباب سکه را شاهد بودیم. 

وی درخصوص وضعیت بهای سکه در روزهای آینده نیز گفت: با توجه به متغیرهای جدید در بازار نفت که موجب شد قیمت هر بشکه نفت افزایش داشته باشد، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در این خصوص داشت. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.