دولت به مردم اطمینان بدهد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به زندگی آنها صدمه‌ نمی‌زند

نماینده تبریز در مجلس گفت: ‌توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی فقط موجب هدر دادن ارز کشور بوده و استمرار آن اقتصاد ایران را دچار بحران جدی خواهد کرد.

روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فساد موجود در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: یکی از هدف‌های دولت سیزدهم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح روند تخصیص آن است زیرا فسادهای زیادی در روند تخصیص آن بوجود آمده است.

وی افزود: همه کارشناسان اقتصادی معتقدند که توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی فقط موجب هدر دادن ارز کشور بوده و استمرار آن اقتصاد ایران را دچار بحران جدی خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: تدبیر اساسی و اطمینان از نحوه جبران اصلاح ارز ۴۲۰۰ مهم‌تر از حذف و یا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی است زیرا ممکن است اشکالات این روند به زندگی مردم صدمه جدی بزند.

نماینده مجلس: دولت به مردم اطمینان بدهد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به زندگی آنها صدمه‌ نمی‌زند

 

متفکر آزاد گفت: دولت باید در نحوه جبران اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم را تضمین کند و نباید با اعطای یارانه نقدی که موجب افزایش نقدینگی در کشور می‌شود مسیر غلطی را برویم.

وی اظهار داشت:‌دولت باید به مردم اطمینان بدهد که کالاهای اساسی با قیمت مناسب در سبد زندگی آنان قرار گرفته و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به زندگی مردم صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ دولت باید قیمت برخی کالاهای اساسی را تضمین کند تا خیال مردم بابت عدم گرانی آن و در دسترس بودنش راحت باشد و عملا اقشار مختلف جامعه سبد معیشتی روزانه خود را با امنیت کامل در دسترس خود ببینند که اگر این گونه باشد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچگونه صدمه‌ای به زندگی مردم وارد نشده و آثار تورمی هم نخواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.