زمان عرضه لامبورگینی تمام برقی به بازار

به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی لامبورگینی ایتالیا اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ نخستین مدل تمام برقی خود را به بازار عرضه می‌کند.

شرکت تولید خودروهای افسانه‌ای لامبورگینی ایتالیا اعلام کرد که قصد دارد، نخستین مدل خودروی تمام برقی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا سال ۲۰۳۰ به بازار عرضه کند.

استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی طی سخنانی از این طرح لامبورگینی خبر داد و البته سخنگوی این شرکت نیز آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید کرده است.

لامبورگینی متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است و البته این موضع‌گیری نشان می‌دهد که آنها رویکرد به مراتب محتاطانه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قبال عرضه خودروهای تمام برقی در نظر گرفته‌اند.

وینکلمن گفته که نخستین مدل برقی لامبورگینی بین سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ عرضه خواهد شد.

در واقع لامبورگینی و دیگر تولیدکنندگان خودروهای سوپراسپورت نظیر فراری، آستون مارتین و مک لارن، به شدت درگیر این موضوع هستند که چگونه در عین حالی که خودروهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برقی می‌کنند و برای تامین نیروهای آنها از باتری استفاده خواهد شد، قدرت و شتاب آنها کم نشود؛ چراکه همین خصوصیات است که قیمت این خودروها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به خودروهای معمولی بسیار بالا نگه داشته است.

سخنگوی لامبورگینی می‌گوید: نخستین مدل تمام برقی این شرکت یک خودروی اسپورت کوپه ۴نفره خواهد بود.

وینکلمن همچنین تاکید کرده که لامبورگینی می‌خواهد اکثر خطوط تولید خود از جمله مدل‌های هوراکان، اونتادور و شاسی‌بلند اوروس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دو تا سه سال آینده هیبریدی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.