افت 26 هزار واحدی شاخص کل بورس پایتخت/نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

در معاملات روز سه‌شنبه، ۵ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۷ واحد رسید. 

شاخص هم وزن با افت ۶ هزار و ۹۰۸ واحدی در سطح ۳۱۷ هزار و ۶۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۸۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۶ هزار و ۹۵۴ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۲۵ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۸ نماد بورسی و ۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۵۰ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۱۲ نماد بورسی و ۱۳۸ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۹۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

گروه‌های قرمز بازار

امروز اغلب نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «محصولات شیمیایی»، «سیمان، گچ و آهک»، «استخراج کانه‌های فلزی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی» افت قیمت داشتند.  

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای بزرگ پتروشیمی «پارسان»، «فارس»، «نوری»، «شپدیس»، «پارس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «بموتو»، «قرن» و «رکیش» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شگویا» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «توریل»، «قچار» و «توسن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

متن کامل این گزارش را با تیتر «بزرگ‌ترین سقوط هفته بورس /بزرگان پتروشیمی جلودار سقوط»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.