چه افرادی باید بیشتر نگران امیکرون باشند؟

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا، با سبقت گرفتن سویه اُمیکرون از دیگر سویه های کروناویروس همچون آلفا، بتا و دلتا در سراسر جهان، مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه کرده است که افراد محتاط باشند زیرا این سویه به طور موثر بین مردم منتقل می‌شود.

"ماریا ون کرخو" مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت گفت: سویه اُمیکرون نسبت به دلتا شدت بیماری‌زایی کمتری دارد اما همچنان می‌تواند منجر به طیف کامل بیماری شود، همانطور که در سویه‌های قبلی مشاهده شد.

او همچنین در مورد علت اینکه چرا مردم هنوز روانه بیمارستان شده یا جان خود را از دست می‌دهند، توضیح داد: در افرادی که به سویه اُمیکرون آلوده شده اند نیز طیف کاملی از بیماری از عفونت بدون علامت گرفته تا بیماری شدید و حتی احتمال مرگ مشاهده می شود.

مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، میانسالان، افرادی که واکسینه نشده‌اند ممکن است به دنبال ابتلا به این سویه از ویروس کرونا به نوع شدید بیماری دچار شوند.

وی همچنین در مورد این پرسش که آیا همه در نهایت به اُمیکرون آلوده می‌شوند، گفت: اُمیکرون از نظر میزان گردش از دلتا پیشی می‌گیرد و به طور اثرگذاری بین مردم شیوع پیدا می‌کند.

با این حال مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: اگرچه موارد ابتلا در سراسر جهان زیاد است اما بدان معنی نیست که همه به سویه اُمیکرون آلوده می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، هرچند سازمان جهانی بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که شواهد اولیه نشان می‌دهد واکسن‌های موجود علیه کووید-۱۹ ممکن است در برابر سویه اُمیکرون کمتر موثر باشند و در نتیجه، خطر کلی مربوط به سویه جدید هنوز بالاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.