تماس تلفنی وزیر خارجه امارات با لاوروف در پی حمله انصارالله به ابوظبی

به گزارش میدل ایست نیوز، وزیران امور خارجه امارات و روسیه در تماسی تلفنی، حملات اخیر انصارالله علیه امارات و راه‌های پایان بحران در یمن را مورد بررسی قرار دادند.

«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات امروز دوشنبه در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود حملات اخیر جنبش انصارالله علیه امارات و راه‌های پایان بحران در یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دو طرف همچنین راه‌های تقویت همه‌جانبه روابط میان روسیه و امارات و راهکارهای اجرایی شدن توافق‌های پیشین میان دوکشور را بررسی کردند.

وزیران امور خارجه روسیه و امارات در این تماس همچنین به جزئیات تحولات یمن و حملات دامنه‌دار جنبش انصارالله به زیرساخت‌های امارات پرداختند.

دو طرف تاکید کردند که پایان نزاع در یمن راه‌حل نظامی نداشته و باید یک روند سیاسی فراگیر در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق مذاکره میان همه نیروهای سیاسی و جریان‌های دینی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن منافع یمن در دستور کار قرار بگیرد.

لاوروف و بن زاید همچنین بر ادامه همکاری‌ها در جهت حل بحران یمن و دیگر مسائل سیاست خارجی از طریق نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد تاکید کردند.

«یحیی سریع» سخنگوی نظامی انصار الله امروز دوشنبه اعلام کرد که پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگری در ابوظبی با شمار زیادی موشک بالستیک ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

دوشنبه گذشته نیز سخنگوی نظامی جنبش انصارالله اعلام کرده بود که این جنبش فرودگاه‌های دبی، ابوظبی، پالایشگاه نفتی ابوظبی و شماری از تاسیسات مهم و حساس امارات را با ۵ موشک بالستیک و هدایت شونده و شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.