رایزنی وزرای خارجه اردن و روسیه با محوریت قره باغ

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تماسی تلفنی برقرار کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، لاوروف، در این گفت‌وگوی تلفنی الصفدی را در جریان تلاش‌های میانجی‌گرایانه‌ای که روسیه به خاطر توقف کامل جنگ و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ انجام داده است، قرار داد و وزیر خارجه اردن نقش روسیه در آماده‌سازی شرایط برای توقف جنگ و درگیری‌ و انتقال به حل دائمی و همیشگی درگیری را ستود.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی همچنین در خصوص جوانب اصلی سازوکارهای منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزرای خارجه روسیه و اردن بر عدم پذیرش شیوه و روش‌های یک‌جانبه و لزوم معطل نکردن و عدم سستی در آماده‌سازی شرایط برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی تأکید کردند.

لاوروف و الصفدی همچنین در خصوص وضعیت سوریه و مشارکت در حل مشکلات این کشور به ویژه در سایه تصمیمات کنفرانس بین‌المللی آوارگان و پناهجویان که دمشق در ۱۱ و ۱۲ نوامبر میزبان آن بود، گفت‌وگو کردند.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی تقویت روابط بین روسیه و اردن با تمرکز بر اجرای مصوبه‌های پنجمین نشست کمیته دولتی مشترک مربوط به توسعه همکاری تجاری، اقتصادی، علمی و فنی میان دو کشور که در ۱۳ و ۱۴ نوامبر در امان برگزار شد، پرداختند.

وزیر خارجه روسیه و همتای اردنی وی همچنین بر پایبندی خود به حفظ سطح بالای همکاری سیاسی بین دو کشور تأکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.