امارات برای انصارالله یمن خط و نشان کشید/اقدامتان بی‌پاسخ نخواهد ماند

امارات با ادعای اینکه ارتش یمن با شلیک دو موشک مناطق و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار داده است، اعلام کرد که این اقدام بدون پاسخ نخواهد بود.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابوظبی خود پاسخگویی حملات موشکی و پهپادی یمن به ابوظبی را خارج از قوانین بین‌المللی توصیف کرد و گفت که امارات حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دارد.

امارات همچنین حمله موشکی بامداد امروز ارتش یمن به منطقه جیزان عربستان را محکوم کرد و مدعی شد که در این حمله دو نفر از غیرنظامیان سعودی زخمی شدند.

این در حالی است که «محمد البخیتی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین به اتهامات مطرح شده علیه یمن مبنی بر اینکه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در حملات خود به امارات، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، گفت: ما هرگز اماکن  مسکونی امارات را هدف حملات خود قرار نداده‌ایم، چراکه ما بر این باوریم که شهروندان اماراتی، برادران ما هستند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه امارات در حالی یمن را به پاسخگویی تهدید می‌کند که خود به عنوان یک عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن، حدود هفت سال است که به صورت مستمر به این کشور فقیر عربی حمله می‌کند و باعث کشتار تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان یمنی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.