علت هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی «الظفره» 
در
امارات از سوی یمن

پایگاه الظفره در امارات، یکی از مهمترین پایگاههایی است که جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکایی در آن حضور دارند و نیروی هوایی یمن، این پایگاه را هدف قرار داد.

نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه پایگاه «الظفره» امارات را هدف قرار دادند؛ پایگاهی که در ۳۲ کیلومتری جنوب ابوظبی قرار دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار گزارشی به اهمیت این پایگاه برای نظامیان تروریست آمریکایی پرداخت و نوشت، پایگاه الظفره که توسط نیروی هوایی امارات اداره می‌شود، مقر اصلی نیروهای آمریکایی در منطقه است و امروز، یکی از فعالترین پایگاههای هواپیماهای جاسوسی آمریکا در سراسر جهان است. پیش از این، نقش این پایگاه محدود به سوخت‌رسانی به جنگنده‌های آمریکایی بود.

به گزارش العهد، این پایگاه، محل استقرار لشکر ۳۸۰ وابسته به نیروی هوایی آمریکا و اسکادران شناسایی ۹۹ است که مسئولیت ارائه اطلاعات مهم به بالاترین سطوح فرماندهی  این کشور و حدود ۳۵۰۰ تا ۳۸۰۰ سرباز آمریکایی را بر عهده دارد.

بنا بر این گزارش، در این پایگاه بیش از ۶۰ هواپیما از جمله هواپیمای شناسایی دوربرد بلندپرواز لاکهید یو-۲ (Lockheed U-۲)، هواپیماهای آواکس، هواپیماهای سوخت‌رسان، یک اسکادران از جنگنده های  اف-۱۵ و جنگنده‌های اف-۲۲ است.

العهد گزارش داد، الظفره، تنها پایگاه نظامی خارج از مرزهای آمریکا است که شامل این نوع پیشرفته از هواپیما و جنگنده است. یک سوم از هواپیماهای حاضر در این پایگاه، مخصوص عملیات جاسوسی و مراقبت در عراق، سوریه و افغانستان است و شامل چند انبار برای اهداف پشتیبانی لجستیکی است.

در پایان این گزارش آمده است، از این پایگاه، برای خروج اخیر [نظامیان و تجهیزات] آمریکایی از افغانستان استفاده شد. این در حالی است که حضور آمریکا در این پایگاه تا سال ۲۰۱۷ به طور علنی اعلام نشده بود.

در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز، جزئیات عملیات در عمق عربستان سعودی و امارات را بیان کرد.

 وی گفت، پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی  موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد و اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی با پهپاد «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.

وی افزود، تعدادی از پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان سعودی در منطقه «شروره» و مناطق دیگر با پهپادهای «صماد ۱» و «قاصف k۲» در هم کوبیده شد.

یحیی سریح ادامه داد، مراکز حساس و حیاتی در «جازان» و «عسیر» در جنوب سعودی با تعداد زیادی موشک‌های بالستیک هدف گرفته شد و اهداف این عملیات که با دقت بالا انجام شده، محقق شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، نیروهای مسلح یمن بار دیگر  به شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران در «کشورَک» امارات توصیه می‌کند آن را ترک کنند زیرا دیگر ناامن شده است.

 ائتلاف سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد، پدافند هوایی سعودی با دو موشک بالستیک شلیک شده به سمت «ظهران» (جنوب) مقابله کرده و ترکش‌های آن به منطقه صنعتی در ظهران اصابت کرده است.

این دومین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی طی یک هفته اخیر است؛ عملیات‌هایی که پس از هشدارهای مکرر صنعاء به امارات مبنی بر لزوم توقف تعرض به یمن انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.