ادعای ائتلاف سعودی درباره انهدام پدافند یمن

ائتلاف سعودی متجاوز به یمن مدعی شد که یک سامانه دفاع موشکی ارتش این کشور را در استان مأرب منهدم کرده است.

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی مدعی شد که یک سامانه دفاع موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را هدف قرار داده است.

شبکه العربیه عربستان سعودی به نقل «ترکی المالکی»، سخنگوی این ائتلاف یکشنبه گزارش داد که این سامانه از نوع «سام ۶» بوده و در استان مأرب (مرکز یمن) منهدم شده است.

سخنگوی این ائتلاف جنبش انصارالله و نیروهای یمن را به تلاش برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان سعودی متهم کرد و گفت که این مسئله خط قرمز ائتلاف متجاوز به یمن است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گذشته عملیات تلافی جویانه موشکی و پهپادی علیه مواضع نظامی عربستان سعودی در جده و خمیس مشیط و ابها انجام داده‌اند.

ائتلاف سعودی بعد از پیشروی چشمگیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب که شاهد شدیدترین درگیری‌ها طی این اواخر است، اقدام به اعزام نیرو به این استان مهم کرده و تلاش دارد با فعال کردن جبهه‌های دیگر مانند تعز مانع از این پیشروی‌ها شود.

جنبش انصارالله یمن امروز یکشنfه خبر داد که یک پهپاد جاسوسی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را در استان الجوف (واقع در شمال مأرب و هم مرز با عربستان) سرنگون کرده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.