درخواست یک نماینده از دولت برای اقدام فوری در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست در شرایط سخت اقتصادی اقدام عاجلی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان انجام دهد.

«سیدموسی موسوی» در نشست علنی روز یکشنبه (۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تقدیر از دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتباطات گسترده با کشورهای همسایه از جمله روسیه و چین گفت: وزارت امور خارجه ضمن تلاش جدی برای رفع تحریم‌ها در وین باید این پیام را در جهان مخابره کنند که جهان تنها چند کشور مستکبر غربی نیست. کشورهای دیگر از جمله همسایگان ما ظرفیتی بزرگ برای افزایش مبادلات اقتصادی هستند و با تاکید بر شعار اصلی نه شرقی و نه  غربی و لزوم حفظ استقلال کشور یاد آور می‌شوم عقد قرار دادها دولت ایران و سایر دولت‌ها از جمله روسیه و چین طبق اصل ۷۷ قانون اساسی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان موضوع مهم دیگری است. در این شرایط سخت زندگی بازنشستگان چگونه باید گذران زندگی کنند؟ از دولت محترم درخواست دارم اقدام عاجلی برای حمایت از بازنشستگان انجام دهد و همچنین اجرای طرح رتبه بندی معلمان درخواست دیگر است که امیدوارم این مطالبه فرهنگیان مورد توجه دولت سیزدهم واقع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مورد وضعیت بازار و معیشت مردم دولت دقت کند، زمزمه حذف ارز۴۲۰۰ تومانی موجب شده نهاده‌های ضروری کشاورزی کمیاب شود و تداوم این روند دلیلی بر چندین برابر شدن قیمت‌ها و تورم افسار گسیخته خواهد شد و امیدوارم در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، حتم راهکارهای جبرانی اساسی برای کنترل قیمت‌ها در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با ابراز امیدواری برای تسریع در جبران خسارات سیل زدگان گفت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ بعد از وقوع سیل صدها میلیون تومان برای جبران خسارات هزینه می‌کنیم اما حاضر نیستم قبل از وقع حادثه با هزینه کمتر طرح‌های کنترل آبخیزداری را مورد توجه قرار دهیم.

موسوی ادامه داد: سیل از یک سو زندگی مردم را به خاک سیاه می‌نشاند از سوی دیگر خشکسالی و کم آبی زندگی مردم را مختل کرده است و مردم در گرمای ۵۰ درجه تابستان زندگی کرده و گاهی در برخی از نقاط حوزه انتخابیه از ۳ روز فقط دو ساعت آب جیره بندی دارند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس از پیگیری های متعدد وزیر نیرو تقاضای مجوز ماده ۲۳ پروژه آب رسانی از سد سلمان، به بخش های محروم علی مرودشت، خیرکوه،چاورز و بیرم و عمادشهر را امضا کردند. بر همین اساس از ریاست سازمان برنامه و بودجه انتظار دارم در اسرع وقت نسبت به تامین اعتبارپروژه  اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.