فرامرز سماوات درگذشت

مرحوم فرامرز سماوات اهل شهرستان نهاوند و متولد بیستم مرداد ۱۳۳۸ بود؛ بیش از ۳ دهه مربی کشتی نهاوند، تیم ملی جوانان و استان همدان در مسابقات مختلف بود. او از مربیان با اخلاق، توانمند و قهرمان ساز کشتی کشور و استان همدان به شمار می‌رفت و چند نسل از کشتی استان همدان را زیر نظر خود پرورش داد. مجتبی خدارحمی در سال ۱۳۶۵ با مربی‌گری مرحوم سماوات توانست برای نخستین بار استان همدان را صاحب مدال آسیایی کند.

کشتی استان همدان و شهرستان نهاوند در اواخر دهه ۶۰ و دهه ۷۰ با مربیگری فرامرز سماوات به اوج رسید و بیش از ۲۰ مدال مهم بین المللی از جام‌های مختلف کسب کرد. مرحوم سماوات سال‌های متوالی سکاندار هیات کشتی شهرستان نهاوند بود و از ۴ دی ماه امسال بازنشست و از هیات کشتی شهرستان نهاوند خارج شد و پس از آن طی حکمی از سوی حمید سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به عنوان مشاور وی در مباحث ورزش حرفه‌ای و قهرمانی منصوب شد. 

فرامرز سماوات ۱۲ بار قهرمان استان شد و ۹ بار در جام تختی مربی‌گری کرد. این گوش‌شکسته فقید به عنوان مربی در کشورهایی مثل ترکیه حضور داشت و بسیاری از کشتی‌گیران کرمانشاه، لرستان و دیگر شهرستان ها تمایل داشتند جهت شرکت در جام تختی از سماوات به عنوان مربی خود بهره‌مند باشند تا برای کسب عناوین قهرمانی مدعی به شمار بروند.

آئین تشییع و ترحیم شادروان مرحوم فرامرز سماوات پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۴ در سالن کشتی شهید عبادالله خدارحمی جنب اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.