هشدار وقوع بهمن در ارتفاعات تهران/ دمای این منطقه به ۱۶ درجه زیر صفر می‌رسد

از بعد از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه با نفوذ سامانه بارشی در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش های شمالی استان بارش باران و برف گاهی با وزش باد شدید به خصوص در نیمه جنوبی و غربی استان و احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و کولاک و وقوع بهمن پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه احتمال در ارتفاعات بارش برف و کولاک و وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه کمینه دمای هوا در تهران به منفی ۳ درجه و در شهرستان‌های فیروزکوه و آبعلیبه منفی ۱۶ و منفی ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌های پیش یابی هواشناسی تا بعد از ظهر پنج شنبه وضعیت جوی استان تهران آسمان صاف و با افزایش پایداری جوی افزایش موقتی آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

وی گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه با نفوذ سامانه بارشی در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش های شمالی استان بارش باران و برف گاهی با وزش باد شدید به خصوص در نیمه جنوبی و غربی استان و احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و کولاک و وقوع بهمن پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران توصیه کرد: از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

وی در ادامه گفت: از روز شنبه با استقرار جوی پایدار در مناطق پر تردد شهری افزایش آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

جلالی با‌ بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای تهران در روز پنجشنبه به ترتیب ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و منفی ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: دمای هوا در شهرستان‌های فیروزکوه به منفی ۱۶ و آبعلی به منفی ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.