عملکرد بازار سهام در روز سه شنبه/سرانه معاملاتی حقیقی ها در بورس و فرابورس

در معاملات بازار سهام شاخص کانال ۱.۳ میلیون واحد را از دست داد و به کانال ۱.۲ میلیون واحد سقوط کرد. در این روز شاخص کل بورس با افت ۳۰.۵ هزار واحد (معادل ۲.۳۴ درصد) در نقطه ۱.۲۷۵ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افت ۸.۰۵ هزار واحدی (معادل ۲.۳۳ درصدی) در نقطه ۳۳۷.۰۳ هزار واحد ایستاد.  

حقوقی ها بانکی و پالایشی در بورس و فرابورس میخرند

البته ارزش کل معاملات امروز هم در محدوده ۴.۰۲ هزار میلیارد تومان بود و سهم ارزش معاملات خُرد نیز ۲.۷۳۵ هزار میلیارد تومان بود. امروز بیشترین خروج پول حقیقی از سهام طی ۲.۵ ماه اخیر را داشتیم.

در این روز تراز پول حقیقی ها متفاوت بود؛ بدین ترتیب حقیقی ها ۷۰۷.۹ میلیارد تومان از بازار سهام خارج و ۸۱.۴ میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. بیشترین خروجی پول حقیقی ها برای سمگا با ۴۱۸ میلیارد تومان بود. حقیقی ها همچنین در نمادهای وبملت با ۲۹.۶ میلیارد تومان، فملی با ۲۸ میلیار دتومان، وگردش با ۲۱.۷ میلیارد تومان، شپدیس با ۱۸.۸ میلیارد تومان و فولاد با ۱۷.۸ میلیارد تومان با بیشترین خروجی پول حقیقی ها همراه بودند.

حقوقی ها همچنین در نمادهای بانکی (وبصادر، وتجارت و وبملت) و نمادهای پالایشی (شتران و شپنا) شاهد بیشترین موقعیت خرید و در نماد تاصیکو شاهد بیشترین موقعیت فروش بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «تداوم روزهای بد بورس تهران / حقیقی ها فراری شدند» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.