خرید و فروش سهمیه کارت سوخت ممنوع/ جریمه می‌شوید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز از رشد ۱۰ درصدی مصرف سی ان جی در استان در آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مجتبی دلبری اظهار کرد: بر اساس ماده ۹ و ۱۶ ضوابط اختصاصی فرآورده‌های نفتی که از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گرفته شده، خرید و فروش فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای از طریق سهمیه شخص دیگر مانند خرید و فروش از محل سهمیه کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه ممنوع است.

وی ادامه داد:  در صورت احراز تخلف از سوی مرجع ذی صلاح، علاوه بر مسدودی کارت هوشمند سوخت، متخلف مشمول جریمه‌ای معادل دو تا چهار برابر ارزش فرآورده (به نرخ بین‌المللی ماه مربوطه) خواهد شد.

دلبری گفت: بر این اساس اشخاص حقیقی و حقوقی دارندگان وسائط نقلیه باید به منظور پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در حفظ و  نگهداری کارت خود کوشا باشند چون مسئولیت هرگونه خرید یا فروش غیرقانونی سهمیه سوخت برعهده آنان خواهد بود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود از افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف گاز سی ان جی در آذرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: مصرف سی ان جی روزانه در استان بیش از ۷۰۰ هزار مترمکعب است که با فرهنگسازی در خصوص مصرف سوخت پاک این میزان رو به افزایش است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز توضیح داد: در حال حاضر در البرز ۵۲ جایگاه و ۳۸۰ نازل سوخت CNG فعال است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.