کدام خودروها این هفته ثبات قیمت داشتند؟

ارزیابی بازار خودروها در هفته میانی دی ماه نشان می دهد که نوسان قیمتی خودروها در این هفته عمدتا یک تا دو میلیون بوده است و ۱۰ خودروی پرطرفدار بازار یک تا میلیون افزایش یا کاهش قیمت را نسبت به هفته قبل تجربه کرده اند و در عین حال چهار خودرو نیز بدون هیچ تغییر قیمتی نسبت به هفته قبل در بازار معامله شدند. فعالان بازار خودروها نوسانات کم و محدود بازار خودروها را به نوسانات نرخ دلار در چهارراه استانبول نسبت می دهند و معتقدند بازار خودروها در این هفته کاملا به بازار ارز چشم داشت و هم مسیر با این بازار قدم برداشت.

از سوی دیگر بازار نیم نگاهی نیز به اخبارمذاکرات دارد و با اخباری که از این مذاکرات به گوش می رسد از خود واکنش نشان می دهد. با تمام این عوامل فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که هنوز بازار بدون خریددار است و خریداران منتظر ایجاد ثبات در بازار هستند.  وضعیت بازار خودرو

این هفته، «سمندLX با موتورEF۷»، «شاهین»، «کوییک معمولی» و «کوییک R» افت قیمت های یک میلیونی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند. «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «پژو ۲۰۶ تیپ۲» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکردند و در مقابل ۶ خودرو اعم از «سمند سورن»، «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»،  «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا» افزایش قیمت  یافتند و «دنا پلاس توربو اتومات»، رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروها نام گرفت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازار در انتظار پیامدهای تغییرات اخیر سایپا/ دنا پلاس توربو اتومات رکود زد + جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.