افشای مهمانی دیگر دولت انگلیس جنجال به پا کرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی دولت انگلیس گفت: «بسیار مایه تأسف است که این اتفاق همزمان با عزای عمومی رخ داد و خانه شماره ۱۰ از کاخ [ملکه] عذرخواهی می‌کند».

او با تأکید بر اظهارات «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، خواستار عدم هرگونه پیش‌داوری پیش از انجام تحقیقات درباره این مهمانی‌ها و می‌گساری‌های جنجالی از سوی گروه مدنی «سو گری» شد.

در این افشاگری جدید آمده است مقامات ارشد دولت انگلیس درست شب قبل از برگزاری خاکسپاری «شاهزاده فیلیپ» شوهر ملکه انگلیس در ماه آوریل ۲۰۲۱، دو مهمانی برگزار کرده بودند.

این در حالی است که در زمان فوت شوهر ملکه انگلیس، پخش بیست و چهار ساعته تصاویر او در شبکه‌های انگلیسی به‌خصوص «بی‌بی‌سی» انتقاد شدید شهروندان را در پی داشت.

عذرخواهی دولت انگلیس از ملکه پس از آن صورت می‌گیرد که جانسون روز چهارشنبه در جلسه پارلمان بابت برگزاری یک مهمانی دیگر در سال ۲۰۲۰ و در اوج برقراری محدودیت‌های شدید کرونایی مجبور به عذرخواهی شد.

با این حال ادعای جانسون مبنی بر اینکه این مهمانی در واقع یک جلسه کاری بوده، موجب تمسخر او از سوی شهروندان و کاربران انگلیسی فضای مجازی شد.

«کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به افشای این دو مهمانی جدید اعلام کرد: «این اتفاق نشان می‌دهد که دفتر نخست‌وزیری تا چه اندازه پست و خوار شده است».

این مقام انگلیسی در ادامه بیان داشت، عذرخواهی تنها کاری نیست که جانسون باید انجام دهد و «او باید کار شایسته را انجام داده و استعفا دهد».

افشای مهمانی دیگر دولت انگلیس یک روز قبل از خاکسپاری شوهر ملکه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.