چرا ملکه انگلیس در بیمارستان بستری شد؟

 بی بی سی گزارش داد، کاخ باکینگهام افزود: ملکه ۹۵ ساله انگلستان پنجشنبه از یک بیمارستان خصوصی در مرکز لندن بازگشته و روحیه خوبی دارد.

الیزابت دوم روز چهارشنبه سفر خود به ایرلند شمالی را لغو کرده بود.

به او توصیه شد که بعد از برنامه شلوغ مشارکت‌های عمومی چند روز استراحت کند.

کاخ باکینگهام پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: به دنبال توصیه‌های پزشکی برای استراحت چند روزه، ملکه چهارشنبه بعد از ظهر برای انجام آزمایشات اولیه در بیمارستان حاضر شد و امروز هنگام ظهر به قلعه ویندزور بازگشت و روحیه خوبی دارد.

ملکه انگلستان با ماشین به بیمارستان ادوارد هفتم در مریلبون، در حدود ۱۹ مایلی ویندزور رفت و در آنجا توسط متخصصان معاینه شد. پذیرش وی در بیمارستان ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.

گفته شد که بستری شدن در بیمارستان به دلیل انجام برخی معاینات بوده و ملکه روز پنجشنبه بعد از ظهر مشغول انجام برخی وظایف سبک بود.

این اولین باری است که ملکه از سال ۲۰۱۳ -هنگامی که دچار ناراحتی گوارشی شده بود- در بیمارستان بستری شده است.

بیمارستان ادوارد هفتم یک بیمارستان خصوصی در مریلبون لندن است که توسط اعضای خانواده سلطنتی انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله شوهر فوت کرده ملکه که در اوایل سال جاری در آنجا تحت درمان قرار گرفت.

این یک تعادل پیچیده برای کاخ باکینگهام است که جزئیات کافی در مورد سلامت ملکه را منتشر کند تا در عین حفظ حریم خصوصی وی مردم را  از این اخبار مطلع کند. به همین دلیل بود که خبری مبنی بر انتقال وی به بیمارستان برای انجام آزمایش اعلام نشد، تا اینکه گزارشی در صفحه اول روزنامه سان، کاخ را مجبور به اعلام این خبر کرد.

الیزابت دوم عصر سه شنبه در قلعه ویندزور در کنار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان، میزبان اجلاس سرمایه گذاری جهانی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.